Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Zougla.gr
Το Lada Niva κλείνει τα 48 χρόνια και το γιορτάζει με μία νέα, Sport έκδοση, όπως αποκαλύπτει και το όνομα αυτής. Ο κινητήρας είναι ένας 16βάλβιδος τετρακύλινδρος 1.7λτ. απόδοσης 124 ίππων και 151 Nm ροπής, έναντι των 83 ίππων και 129 Nm ροπής της βασικής έκδοσης.
Η ισχύς μεταφέρεται και στους 4 τροχούς από ένα αναβαθμισμένο 5άρι χειροκίνητο σασμάν, ενώ η Lada έχει προσθέσει «σπορ ρυθμίσεις ανάρτησης και φρένων», οι οποίες υποτίθεται ότι δίνουν στο Niva Sport ένα πλεονέκτημα στην οδηγική δυναμική σε σχέση με τα πιο ταπεινά αδέρφια του. Φυσικά, το να αποκαλείτε ένα Niva «σπορ» είναι λίγο υπερβολικό, αλλά αυτές οι ρυθμίσεις μπορεί τουλάχιστον να το κάνουν να μην είναι τόσο δύσκολο να παλέψει κανείς σε οτιδήποτε δεν είναι ευθεία γραμμή ή χωμάτινο μονοπάτι.
Το εξωτερικό διαθέτει ένα κόκκινο έμβλημα Sport στην πλαστική μάσκα, ένα νέο σετ ζαντών αλουμινίου 16 ιντσών, φαρδιές προεκτάσεις φτερών, πρόσθετα LED στο μπροστινό μέρος και ένα νέο καπό.
Στο εσωτερικό, το Niva Sport διαθέτει κόκκινες πινελιές στα καθίσματα που έρχονται σε αντίθεση με τη μαύρη ταπετσαρία. Αυτό το θέμα επεκτείνεται στις κόκκινες ραφές στο τιμόνι, στον πίνακα οργάνων, στο ντουλαπάκι, στους μοχλούς ταχυτήτων και στα καθίσματα. Από τη διαθέσιμη φωτογραφία της καμπίνας, φαίνεται ότι το Niva Sport είναι εξοπλισμένο με κλιματισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες και ηλεκτρικά παράθυρα, αλλά δεν διαθέτει ηχοσύστημα, αν και αυτό θα μπορούσε να προστεθεί αργότερα. Παρόλο που το λανσάρισμα του Niva Sport καθυστέρησε αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία επιβεβαίωσε τώρα επίσημα την έναρξη της παραγωγής. Η Lada δεν έχει ακόμη αποκαλύψει λεπτομέρειες σχετικά με το λανσάρισμα του Niva Sport στην αγορά ή την τιμολόγηση, καθώς οι λεπτομέρειες θα ακολουθήσουν αργότερα. Ωστόσο, τα τοπικά μέσα ενημέρωσης εικάζουν ότι η νέα έκδοση θα το μετατρέψει ως το πιο ακριβό μοντέλο της γκάμας.
www.enoplois.gr