ΚΣΕ-ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ-

Απαγόρευσαν το κυνήγι με πρόσχημα την πανδημία, τη στιγμή που ο καθένας μπορούσε να κυκλοφορεί για… σκύλο ή ποδήλατο, αλλά ο κυνηγός διωκόταν σαν εγκληματίας.

Πέρασαν τον περιβόητο νόμο Άργος, μετατρέποντας τους κυνηγούς σε πολίτες δεύτερης κατηγορίας, με τεκμήρια ενοχής και εξοντωτικές ποινές για τους σκύλους μας, το πιο ιερό εργαλείο της κυνηγετικής μας ταυτότητας.

Άφησαν τους πληθυσμούς των αρπακτικών ανεξέλεγκτους χωρίς καμία διαχείριση, αδιαφορώντας πλήρως για τις καταρρεύσεις πληθυσμών θηραμάτων, για τις ζημιές στους κτηνοτρόφους και για τις ισορροπίες της φύσης.

Κι ενώ κλείνουν το μάτι σε κάθε ΜΚΟ που βλέπει το δάσος ως μπίζνα, τώρα έφτασαν στο σημείο να απαγορεύσουν το κυνήγι στα Τζουμέρκα, ένα από τα σημαντικότερα κυνηγοτόπια της χώρας, χωρίς ουσιαστικό διάλογο, χωρίς σεβασμό στους ανθρώπους του βουνού.

Κι όμως, κάποιοι συνεχίζουν να παριστάνουν τους «προοδευτικούς κυνηγούς», να ψελλίζουν δικαιολογίες, να βαράνε παλαμάκια και να ευλογούν τα γένια εκείνων που μας βλέπουν σαν αναγκαίο κακό ή σαν εμπόδιο στο σχέδιο «φύση χωρίς ανθρώπους».

Όποιος δεν βλέπει αυτή την πραγματικότητα είτε εθελοτυφλεί, είτε έχει άλλου είδους εξαρτήσεις. Δεν γίνεται πια να μιλάμε για «παρεξηγήσεις». Ή δεν καταλαβαίνουν ή δεν θέλουν να καταλάβουν ή απλώς βολεύονται. Δεν υπάρχει πια χώρος για αυταπάτες.

Ε, λοιπόν, ως εδώ.

Όποιος κυνηγάει μόνο για να γεμίζει το ψυγείο, να ανεβάζει φωτογραφίες, να ξεφεύγει από την παντόφλα στο σπίτι ή να σπρώχνει τις προσωπικές του φιλοδοξίες με ανάχωμα το κυνήγι (πολιτικά και παρασκηνιακά) ας συνεχίσει τον ύπνο του.

Αλλά όποιος νιώθει τι σημαίνει κυνήγι, τιμά την ιστορία του και σέβεται τη φύση, πρέπει να σταθεί απέναντι. Όχι με υποκλίσεις και μισόλογα, αλλά με καθαρή φωνή και ακέραιη στάση.

Δεν θα χαρίσουμε το δάσος σε ΜΚΟ, ούτε την ταυτότητά μας σε γραφεία και υπουργεία. Αν σήμερα τους αφήσουμε να απαγορεύσουν τα Τζουμέρκα, αύριο θα μας απαγορεύσουν κι απ’ τη ζωή του βουνού.

Απέναντι στην πιο αντικυνηγετική κυβέρνηση όλων των εποχών, ή στέκεσαι όρθιος ή είσαι μέρος του προβλήματος.

~ Ι. Αμπατσίδης

www.enoplois.gr

About Author